Algemeen

Kan ik zonder afspraak bij jullie langskomen?

Ja, dit is geen enkel probleem. Echter kan het voorkomen dat u op drukke momenten even moet wachten. Maakt u liever een afspraak? Neem dan contact met ons op.

Worden er voorrijkosten berekent voor een bezoek aan huis?

Nee! Alleen wanneer u elders hoortoestellen heeft aangeschaft en u bent geen klant van ons, zijn er kosten verbonden aan een huisbezoek. Informeer naar de kosten.

Wat houdt een 'zelfstandige' audicien in?

Een zelfstandige audicien is niet aangesloten bij een keten. Dit houdt in dat de audicien geen afdeling boven zich heeft die bepaalde omzetten wil zien en waarbij de proefperiode niet voor een bepaalde datum afgerond hoeft te zijn. Daarnaast heeft de audicien de vrije keuze in hoortoestelmerken. Hierdoor kunnen wij u als klant een ruim aanbod aanbieden waar u keuze uit heeft.

Zijn er kosten verbonden aan een hoortest?

Nee! Een uitgebreid hooronderzoek bieden wij voor iedereen kosteloos aan.

Moet ik eerst langs de KNO-arts?

Nee, dit is niet nodig. Wij kunnen u wel doorsturen naar een specialist mocht dit nodig zijn.

Hebben jullie een keurmerk?

Wij zijn een erkend audicien en aangesloten bij de StAR en Stichting HoorProfs. Lees hier meer over deze keurmerken.

Hoortoestellen

Leveren jullie alle merken en typen hoortoestellen?

Ja, wij leveren alle typen en merken hoortoestellen. U heeft bij ons de meest uitgebreide keuze uit alle verschillende hoortoestellen. Samen met de audicien komen we tot voor u het perfecte merk en type hoortoestel wat voor u geschikt is. Heeft u voorkeur voor een bepaald merk? Geef dit gerust aan tijdens het intake-gesprek.

Krijg ik voor mijn hoortoestellen een vergoeding vanuit de zorgverzekeraar?

Hoortoestellen zijn onder te verdelen in twee categorieën: De binnen-categorie hoortoestellen en buiten-categorie hoortoestellen. Binnen-categorie hoortoestellen zijn hoortoestellen die standaard (deels) vergoed worden vanuit elke zorgverzekeraar. Wilt u voor de meest geavanceerde technieken gaan? Dan komt u in de buiten-categorie hoortoestellen. Dit zijn hoortoestellen die vaak niet meer vergoed worden vanuit uw zorgverzekeraar, tenzij u de juiste aanvullende polis heeft.

Hoelang gaat de batterij van een hoortoestel mee?

  • Type 10 batterij: gemiddeld 2 tot 4 dagen.
  • Type 312 batterij: gemiddeld 7 tot 10 dagen.
  • Type 13 batterij: gemiddeld 10 tot 14 dagen 
  • Type 675 batterij: gemiddeld 14 tot 21 dagen.

Oplaadbare hoortoestellen: Bij volledig volgeladen gemiddeld 19 uur. Let op: Wanneer u streamt met uw hoortoestellen gaan de accu's minder lang mee. Hoeveel korter is afhankelijk van de hoeveelheid streamen.

Hoelang gaat een hoortoestel mee?

De gemiddelde levensduur van een hoortoestel is 5 jaar. Goed onderhoud van uw hoortoestel is ontzettend belangrijk voor de levensduur van een hoortoestel. Na 5 jaar komt u ook weer in aanmerking voor een vergoeding vanuit de zorgverzekeraar.

Bestaan er gratis hoortoestellen?

Nee! Er wordt ontzettend veel geadverteerd met gratis hoortoestellen. Gratis bestaat niet. In sommige gevallen betaald de zorgverzekeraar 100% van de hoortoestellen, maar worden er wel kosten bij de adverterende audicien berekend voor bijvoorbeeld nazorg en garantie.

Hoeveel tijd krijg ik om een hoortoestel uit te proberen?

Een proefperiode bij ons is niet tijdsgebonden. Een gemiddelde proefperiode duurt ongeveer 2-3 maanden.

Is een proefperiode echt vrijblijvend?

Ja!

Hoe kom ik aan de benodigdheden voor het onderhoud van mijn hoortoestel?

U bent 6 dagen per week welkom in onze winkel om uw hoortoestel-benodigdheden op te halen. Daarnaast vindt u in onze online shop alle onderdelen voor uw hoortoestel. Deze kunt u veilig en gemakkelijk online betalen en worden snel per post naar u verzonden.

Waar kan ik terecht met hoortoestellen die niet meer gebruikt worden?

Waar laat ik mijn lege batterijtjes?

Uw lege batterijen mag u bij ons in de winkel brengen. Gooi de lege batterijtjes niet bij het normale afval!

Gehoorbeschermers

Welke typen gehoorbeschermers zijn er?

Bekijk alle typen gehoorbeschermers hier.

Hoe houdt ik de gehoorbeschermers schoon?

Bij aflevering van de otoplastieken krijg je een schoonmaaksetje mee bestaande uit een schoonmaakspray en een cerumenhaakje om eventueel oorsmeer uit het luchtkanaal te verwijderen.

Hoelang gaan gehoorbeschermers mee?

Afhankelijk van het materiaal gaan gehoorbeschermers gemiddeld 3 tot 5 jaar mee.

Hoe vaak moet ik mijn gehoorbeschermers laten controleren?

Wij raden aan om 1x per jaar langs te komen voor een gratis lektest.

Wat zijn de kosten van gehoorbeschermers?

De kosten hangen af van het type gehoorbeschermer en het filter wat in de otoplastieken zit. Onze gediplomeerde StAr-audiciens kunnen je het beste advies geven over de mogelijkheden.

Wat zijn de kosten van een lektest?

Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Kan ik zelf de kleur kiezen?

Tegenwoordig zijn otoplastieken in alle kleuren leverbaar. We laten je tijdens de afspraak een kleurenkaart zien zodat je je favoriete kleur kunt kiezen.

Kan ik ook bij jullie terecht voor slaap- en zwemdoppen?

Jazeker! Bekijk hier meer informatie.

Maken jullie afdrukken bij kinderen?

Onze ervaren StAr-geregistreerde audiciens maken afdrukken bij kinderen.

Kan ik met een verwijsformulier voor otoplastieken bij jullie terecht?

Op het verwijsformulier staan een aantal 'service-points' aangegeven. Staan wij hier tussen? Van harte welkom!

Kosten en vergoedingen

Hebben jullie met alle zorgverzekeraars een contract?

Nee, wij hebben met bepaalde zorgverzekeraars geen contract. Er is wel altijd een vergoeding aanwezig, ook al hebben wij geen contract met uw zorgverzekeraar! Tijdens het intake-gesprek wordt dit met u besproken. Mocht er iets niet duidelijk voor u zijn, geef dit dan alstublieft aan bij de audicien. Wij leggen u het graag nog een keer uit.

Waarom hebben jullie geen contract met bepaalde zorgverzekeraars?

Sommige zorgverzekeraars stellen zulke lage tarieven in, daar kunnen wij niet de kwaliteit en de service voor leveren die wij willen. Zouden wij met deze zorgverzekeraar een contract nemen, dan moeten wij onze kwaliteit en service flink naar beneden aanpassen. Omdat wij voor de beste kwaliteit willen gaan en u 5 jaar lang 100% service kunnen aanbieden, hebben wij met bepaalde zorgverzekeraars geen contract.

Betaal ik achteraf nog andere kosten?

Wij houden van duidelijkheid en transparantie. Tijdens het intake-gesprek worden alle kosten met u besproken. Voor de nazorg en garantie betaald u niets. De enige kosten die u in de 5 jaar maakt, zijn bijvoorbeeld batterijtjes, schoonmaakartikelen en een eventuele verzekering voor verlies- en diefstal. Dit wordt allemaal met u besproken tijdens het intake-gesprek.

Moet ik zelf de factuur indienen bij mijn zorgverzekeraar?

Bij elke zorgverzekeraar werkt dit weer anders. Dit bespreekt de audicien allemaal met u tijdens de afronding. Wij nemen u zoveel mogelijk werk uit handen, zodat u zo min mogelijk zelf hoeft te regelen. Is er iets niet duidelijk voor u of heeft u nog vragen, geef dit alstublieft aan!

Webshop

Met wie verzenden jullie?

Wij verzenden veilig met PostNL

Wat is de levertijd van webshopbestellingen?

Wanneer u voor 15:00 uur bij ons een bestelling plaatst, dan wordt de bestelling dezelfde dag nog verzonden. U heeft de bestelling dan de volgende dag* in huis.

* Door drukte bij de bezorgdiensten kan de bestelling vertraging oplopen. Wij hebben hier helaas geen invloed op.

Berekenen jullie verzendkosten?

Ja, wij rekenen voor webshop bestellingen tot €50,- verzendkosten, wanneer u voor meer dan €50,- besteld berekenen wij geen verzendkosten.

Verzendkosten bedragen €3,95

Kan ik mijn webshopbestelling retourneren?

Ja, alle producten kunnen retour gestuurd worden. U kunt het pakketje terugsturen of langs brengen in een van onze winkels.

Let op! Geopende batterijen, schoonmaaksets en gehoorbeschermers kunnen niet geretourneerd worden.

Het terugsturen van pakketjes is voor eigen rekening, terug brengen in de winkel is kosteloos.

Maak gemakkelijk een retourlabel aan via de volgende link: